hvid notesbogBusiness & Erhverv Nyheder 

Virksomheder bliver stadig mere snedige med reklamen

Dagene, hvor man bare kunne sætte en simpel reklame i radioen, omhandlende fordelene ved ens produkt er tilsyneladende ovre. Vi er nemlig blevet reklameresistente efter i mange år at være blevet bombarderet med gode tilbud og vilde nye funktioner, der aldrig virker som vist.

Det betyder dog ingenlunde, at virksomheder i Danmark eller i udlandet bare er stoppet med at reklamere. Tværtimod er reklamer blevet en stadig større del af vore dagligdag, i takt med at internettet også er blevet det.

Ny markedsføring

Her har virksomhederne adgang til vores interesser og vaner, og et køb er sjældent meget mere end et klik væk. Det handler altså i langt højere grad om at skræddersy reklamerne og give størst muligt værdi til forbrugeren. På den måde undgår man nemlig, at forbrugeren føler sig udnyttet efter en handel.

Det er i høj grad den samme tendens, der ses med videoreklamer, hvad end de vises på lokalt TV eller før en viral onlinevideo. Virksomhederne tilstræber først og fremmest at give værdi til forbrugeren i form af en følelsesrig oplevelse. Hvis man således bare får forbrugeren til at forbinde den gode følelse med virksomhedens navn eller logo, er målet, i mange tilfælde, nået.

lyserød notesbog med logo

Få logoet derud

I det hele taget handler det enormt meget om at få sit logo ud til forbrugeren med en god konnotation. I den sammenhæng er notesbøger med logo såsom disse fra www.wpro.dk blevet populære bland mange virksomheder. Derfor har du næsten med garanti set sådanne notesbøger med logo, hvis du har været på nogen form for forretningsmesse. Dem kan man nemlig dele ud til faste kunder, medarbejdere eller bare dem der viser interesse ved den næste messe.

På den måde har man nemlig fået sit navn og logo ud til en langt større kreds af relevante forbrugere, og har tilmed påhægtet notesbogen en positiv association, fordi de fik den gratis. Igen ses mønsteret altså, hvor virksomheden giver værdi til forbrugeren, før der overhovedet er sket en transaktion. I den sammenhæng er notesbøger med logo et oplagt produkt, fordi de fleste, i særdeleshed folk i forretningsverdenen, bruger sådan en dagligt. De har altså altid brug for en mere, og bruger de denne, ser de således logoet dagligt.

Har man en anden profil eller kundebase som virksomhed, kunne man dog også sagtens forestille sig, at der var andre produkter med et logo, der kunne være mindst lige så gode og relevante. De mest generiske er unægtelig bolsjerne eller kuglepennen. Kunne man godt tænke sig at skille sig ud, er der dog også masser af andre lignende produkter med påtrykt logo til rådighed såsom muleposer, paraplyer og balloner.

Det er tydeligt, at virksomheder bliver nødt til at være stadig mere kreative i deres markedsføring. Af selvsamme grund er nogle virksomheder dog også bare gået tilbage til det helt basale. Intet virker bedre end en reklame, man kan få forbrugeren selv til at sprede. Om det så er med notesbøger med logo eller en opfordring til at dele deres oplevelse kan komme ud på et fedt.

Relateret nyheder