online annonceringBusiness & Erhverv Nyheder 

Digital marketing er uundværligt

Markedsføring er efterhånden blevet en kompliceret størrelse for mange virksomheder, da forbrugerne befinder sig flere forskellige steder. Med tilvæksten af brugere på sociale medier og internettet i sig selv, er det oftere normen end undtagelsen, at forbrugerne køber deres produkter online.

Digital marketing er derfor blevet en væsentlig del af enhver virksomheds markedsføringsstrategi, hvis man ønsker succes med sin forretning. Hvis du ønsker mest muligt ud af dit online markedsføringsbudget, kan du blandt andet læse om disse digital marketing råd fra Plutonic Media. Der findes mange muligheder med online annoncering, som i den grad gør det svært at gribe an som selvstændig eller iværksætter. Det er umuligt at have det sorte bælte i både håndværket, administration, økonomi og ikke mindst markedsføring. Derfor vælger mange virksomheder også at outsource deres annoncering til et digital marketing bureau, hvilket i mange tilfælde kan være en fordel, da du vil få frigivet din egen tid.

Digital markedsføring er dog en broget branche, og derfor skal du være varsom ved dit valg af bureau.

digital markedsføring

Gennemsigtighed af din online annoncering

Når du er på udkig efter et digitalt marketingbureau til at varetage dine online annoncering, så er det vigtigt, at du vælger en troværdig og pålidelig samarbejdspartner. Uanset om vi taler Google Ads, SEO eller Facebook Ads, så er det uhyre vigtigt, at du får et overblik over din marketingsaktiviteter fra dit bureau.

Du skal sikre dig, at det er en lønsom forretning for dig at outsource din digitale markedsføring. Derfor er du nødt til at udspørge dit bureau hver måned, hvad det er præcist du giver for annoncering og hvad det giver dig af afkast. Særligt SEO er en farveprægtig disciplin, hvor mange konsulenter kan slippe afsted med at sælge tryllestøv, da det er så uhåndgribeligt et område. Med søgemaskineoptimering arbejdes der både med indhold, tekniske on-page tiltag og ikke mindst linkbuilding, hvor sidstnævnte disciplin i mange tilfælde kan skille fårene fra bukkene.

Når det kommer til Google Ads og annoncering på sociale medier såsom Facebook, Instagram, LinkedIn og Pinterest, har du heldigvis mulighed for at få et indblik i det udførte arbejde direkte igennem administrationsværktøjerne. I Google Ads interfacet og Facebook Business Manager kan du f.eks. se hvilke ændringer, som er blevet foretaget i den seneste periode. Hvis du betaler et højt administrations gebyr til dit online marketing bureau, men der samtidig ingen ændringer er foretaget, så kan du højst sandsynligt antage at du ikke får nok ud af deres digital marketing indsats.

digital marketing

Den rette digitale marketing strategi

Når du arbejder med online markedsføring, så er det vigtigt at udarbejde en solid digital strategi, som er sammenhængende og rentabel. Som nævnt tidligere er der mange forskellige muligheder med de forskellige markedsføringskanaler, men der hvor det bliver rigtig sjovt, er når du opnår en synergieffekt og rød tråd i din digital marketing. SEO og Google Ads går ofte hånd-i-hånd, hvor sociale medier og e-mail markedsføring har en forkærlighed for hinanden.

Google er en stærk platform, hvis du sælger noget der er erkendt behov. Det kunne fx være generiske produkter eller en almindelig håndværker service. Her søger brugerne netop efter det, som de har et behov for. Det er derfor en svær platform at markedsføre en banebrydende app eller softwareløsning på.

Omvendt er sociale medier et super medie for dig, som gerne ville lave push-markedsføring og gøre opmærksom på dit unikke produkt. I kombination med e-mail markedsføring, hvor du kan påvirke dine potentielle kunder flere gange, bliver det en farlig marketings cocktail.

Når du kigger på online annoncering, skal du derfor først udarbejde en digital marketing strategi, som giver mening for din virksomhed. Vil du gerne udlicitere opgaven til et bureau, så husk at være omhyggelig med at vælge din samarbejdspartner.

Relateret nyheder